جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

__________________________
کانال رسمی جهان بیمه
@iraninsurance_gilan
کانال رسمی جهان بیمه
__________________________
4insurance.ir
__________________________


4insurance.ir
__________________________
جهان بیمه

_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

_______________________________

همه آنچه که در مورد بیمه و علم مدیریت بیمه و بازاریابی آن باید بدانیم

_______________________________

_______________________________
All you need to know about insurance and insurance management science
_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

All you need to know about insurance and insurance management science




4insurance.ir


نمونه سوالات امتحان درس بیمه اتکایی

محمد مویدعابدی | جمعه, ۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ

   ** نمونه سوالات امتحان درس بیمه اتکایی **

** تائید شده توسط جناب آقای دکتر سیدهادی موذن جمشیدی **

جهت دانلود و یا مشاهده بر روی  ادامه مطلب    کلیک فرمایید 

جهت دانلود فایل پی دی اف برروی اینجا کلیک کنید 

جهت مشاهده به ادامه همین بخش مراجعه فرمایید>>>>>

بسمه تعالی

سوالات   بیمه اتکایی    ساعت 11:30 الی 13:00

1- بیمه اتکایی را تعریف کنید؟

بیمه اتکایی بیمه گر را قادر می سازد که خود را در خطرات و رویداد های ویژه   که برای جامعه به عنوان یک کل، بسیار شدید است کنار کشیده وآنها  را برعهده کسانی قرار دهد  که بهتر قادر به تحمل آنها هستند.

 

2- تفاوت قرارداد بهینه و سیاست بهینه را توضیح دهید؟

قرارداد بهینه بیمه اتکایی :یک سیاست  فراتر از خسارت استاندارد است که در آن  بیمه گر اولیه مسئول خطرات کوچک  ، و بیمه گر اتکایی مسئول خطرات بزرگ است .سیاست بهینه بیمه اتکایی :خسارات کوچکتر و همچنین ضرر و زیان های  بزرگ را پوشش می دهد اما   بیمه گر اولیه را در معرض برخی از زیان های بزرگ  رها می کند .

3- چرا شرکتهای بیمه و بیمه گران اتکایی در زمان حوادث بسیار بزرگ یا نادر ، نرخ خود را افزایش نمی دهند؟

اول، محدودیت های ضمنی و صریح نظارتی ممکن است از این کار  جلوگیری کند . دوم، شرکت های بیمه به نظر می رسد  در مورد خطرات به شدت با ریسک مواجه باشند ، و حق بیمه خطر مورد نیاز برای تحمل چنین ریسک هایی    بسیار گران است.

4- انواع پیمان (قرارداد) بیمه اتکایی را توضیح دهید؟

نوع اول بیمه اتکایی متناسب است.که در آن بیمه گر اتکایی  موافقت می کند که  سهم   خطر را در ازای سهم حق بیمه  تقبل نماید . نوع دوم   بیمه اتکایی، مازاد خسارت  بیمه   است. شرکت واگذار کننده،ریسک را تا حدی پرداخت کرده،وپس ازآن بیمه اتکایی،مابقی را می پردازد . بیمه اتکایی مازاد خسارت اغلب درطبقه ها ،  خریداری می شود.بیمه اتکایی مازادخسارت،گرایش بیشتری به سمت حفاظت از فاجعه نسبت به بیمه اتکایی متناسب دارد

5- انواع فجایع برمبنای وقوع فاجعه را توضیح دهید؟

اول  فجایع تک رویداد :مانند یک زلزله بزرگ در سان فرانسیسکو و یا توکیو می باشند  که ضرر و زیان بسیار زیادی را  به سرمایه یک شرکت بیمه   تحمیل می کند .    دوم فجایع  مشترک ریسک: چیزی است که ما آن را بعنوان  تغییرات  ناگهانی و فجایع با ریسک مشترک  یاد  می کنیم.تغییرات نسبتا کوچک جانبی در   ریسک  که بر تعداد زیادی از مردم تاثیر می گذارد و در نتیجه زیان  مورد انتظار بزرگی را  به کل بیمه گران تحمیل می کند.

 

 

 

6- راه های بهبود انتخاب معکوس را توضیح دهید؟

روش  قراردادی   این  است که بیمه گرخطرات بیمه شده ارائه دهد . اما اگر عدم تقارن همچنان باقی بماند اطلاعات بیشتری مورد نیازاست. روش معکوس برای خریدار (قبل ازاینکه خریدار اطلاعات خصوصی خود را دریافت کند ) این است که در پرداخت به فروشنده ،ریسک نباید فروخته شود . در چنین پرداخت هایی ، خریدار تمایل بیشتری به فروش دارد ، در نتیجه ، انتخاب های  جانبی کاهش می یابد .

روش دیگرقیمت گذاری غیر خطی، بستگی به نسبت نمونه کارها یی داردکه فروخته می شوند . هرچه نمونه کارهایی که خریداربیمه نموده بیشترباشد،اوفرصت کمتری برای خریدپوشش بیمه برای آنها خواهد داشت،چیزی که ما قانون لمون می نامیم.

7- بیمه  اتکایی متناسب راباذکر مثال شرح دهید؟

قرارداد بیمه ی اتکایی یک توافق بین بیمه شده و بیمه گذار می باشد که به موجب آن بیمه‎گذار طبق آن متعهد به بندهای آورده شده در قرارداد می شود که برخی از خطرات خاص را پشتیبانی کرده که البته شرایط در قرارداد آورده شده و دو طرف با آن موافقت کرده اند.

با   به اشتراک گذاری خطر متناسب ، کار خود راشروع می کنیم . فرض می کنیم که خریدار به فروشنده برای  برعهده گرفتن A کسری از ریسک B هزینه می پردازد . این بخش ها باید   طوری باشند  که، با انتخاب منفی، حق بیمه فقط پرداخت مورد انتظار را پوشش دهد . حق بیمه در این مورد نسبت به  کل   بیمه های اتکایی به   متوسط جمعیت نزدیک تر است زیرا    سیاست متناسب باعث انتخاب های جانبی کمتر ی می شود .

 8- بیمه  اتکایی فرا خسارت را توضیح دهید؟

خریداران ریسک گریز ،بیمه اتکایی را  برای زیان های بزرگ، می خواهند در حالی که فروشندگان بدون ریسک ، نسبت به اندازه خساراتی  که آنها دوباره بیمه نموده اند بی تفاوتند . با  بیمه اتکایی    زیان های بزرگ،، بوسیله  نگه داشتن  انتخاب های  منفی در  حداقل،باقی می مانند.

9- سیاست تمام خطر(پوشش) را توضیح دهید؟

سیاست "تمام  خطر یا پوشش " سیاستی  است که در آن بیمه گر اتکایی ، به طور کامل ضرر و زیان های کوچک را برعهده می گیرد  و   بیمه کننده  اولیه تمام  ضرر و زیان های بالا ی محدودیت مورد نظر را می پردازد .   این مخالف  سیاست بیش از خسارت است ، سیاست تمام پوشش نسبت به سیاست بیش از خسارت ، برتر  است. و در  49 درصد از مواقع انتخاب می شود ، و 85 درصد از سود بالقوه به دست می آید .

10- سیاست سبک معافیت را شرح دهید؟

اگر خریدار   در مورد احتمال خسارت،بیشتر از مقدار آن بداند ، بیمه اتکایی باید خطرات رایج  کوچک  را که منبع انتخاب های منفی قابل استفاده هستند حذف کند. این دقیقا همان سیاست " سبک معافیت " است  که بیمه اتکایی فراتر از خسارت را مشخص می کند .

11- سیاست پوششی( دو مرحله ای ) را توضیح دهید؟

اگر خریدار در مورد مقدار خسارت بیش از احتمال آن، بداند ،خرید بیمه های اتکایی زمانی که او می داند  مقدار خسارت بالاست برای او هزینه بر است . به همین دلیل  سیاست های پوششی،زمانی که عدم تقارن   در  اندازه خسارت وجود دارد مطلوب هستند .

12- تامین امنیت ریسک فجایع را توضیح دهید؟

فجایع ممکن است برای صنعت بیمه اتکایی بزرگ باشند  اما به طور کلی   برای بازار سرمایه کلی در جهان کوچک باشند .بسیاری از فجایع با شرایط اقتصادی ناهمبسته خواهند بود، و در نتیجه سرمایه گذاری در معرض ریسک فجایع،می تواند به سرمایه گذاران   بازار در ایجاد  تنوع در نمونه خود کمک کند . بنابراین، به نظر می رسد تنوع بخشیدن به ریسک فجایع  در بازارهای اوراق بهادار گسترده امیدوار کننده باشد .

یک روش جایگزین برای حفاظت در برابر فجایع  داشتن اوراق قرضه Pocket Deep و یا معادل آنها است . این رویکرد از لویدز لندن بوجود امد. افراد ثروتمند ،اصل ارزش خالص کل دارایی خود را برای پوشش ادعاهای بالقوه آینده در معرض خطر قرار می دادند . مزیت بزرگ این روش ،تعهد به این است که پول ذخیره شده تا زمان نیاز با ارزش بالا بکار گرفته می شود.

13- دولت چگونه می تواند یک بیمه گر اتکایی باشد،توضیح دهید؟

دولت ظرفیت اعتباری عمیقی دارد : می تواند با صدور بدهی   از شرکت های بیمه خصوصی و یا بیمه گران اتکایی قرض بگیرد ، و   می تواند منابع خود را به سرعت از طریق افزایش مالیات ارتقا دهد . توانایی   قرض گرفتن و یا مالیات به  قابلیت های سیاسی بستگی دارد. این نهاد،  دولت را  در یک موقعیت طبیعی به عنوان بیمه گر اتکایی قرار می دهد . این یکی از دلایل سنتی برای مشارکت اجباری در امنیت اجتماعی، درمان، و دیگر برنامه های عمومی بیمه است. دولت همچنین یک بیمه گر اتکایی  طبیعی است زیرا  اغلب   برای پوشش زیان هایی که به خاطر بلایای طبیعی رخ می دهد شرکت می کند  چه با او قرارداد بسته شده باشد و چه نه . دولت همچنین بودجه عجز از پرداخت دیون را که بیمه کننده را هنگامی که  شرکت بیمه او  ورشکسته می شود به قید وثیقه ازاد می کند صادر می نماید . برنامه های بیمه اتکایی رسمی دولت اغلب زمانی که بازارهای اولیه بیمه ورشکسته می شوند طراحی می گردند .

14- مزایای سیستم های عمومی بیمه اتکایی در نشان دادن توانایی قبول خطرات بسیار بزرگ را شرح دهید؟

اول، اگر دولت بیمه اتکایی را  برای فجایع   فراهم می کند، ممکن است یک بازار خصوصی را برای مجموع  خسارات   کوچکتر توسعه  دهد .

دوم، بیمه اتکایی بخش دولتی ممکن است نشان دهنده  مشکل خطر ات احتمالی  مربوط به رفتار دولت باشد،بسیاری از فجایع را می توان توسط سیاست های دولت بهبود بخشید .

سوم، اگر دولت آخرین بیمه گر اتکایی باشد ، یک سیستم بیمه اتکایی عمومی رسمی ممکن است درآمد   این سرویس را  بالا ببرد.

 

15- تاثیرفجایع ویادگیری درموردآنها را توضیح دهید؟

وقوع تحولات ناگهانی و عمده ممکن است بر پیش بینی های ما در مورد میزان تلفات در آینده تاثیر بگذارد ، از  یک طرف، تحولات ناگهانی و عمده ممکن است بالاترین ریسک را به همراه داشته باشند. علاوه بر این، هنگامی که  جامعه در مورد  خطر هشدار می دهد ، ممکن است اقداماتی اتخاذ شوند لذا  کمتر احتمال دارد خطر   در آینده رخ دهد یا  کم هزینه تر خواهد بود . فجایع نیز ممکن است ضرر و زیان های بیشتری را در آینده بوجود آورند .خطر عمده دیگر  خطر افزایش  حق بیمه در آینده است، همانطور که  هزینه ها به طور چشمگیری برای بیمه شونده  تشدید می شوند ، بنابراین آنها برای شرکت های بیمه ای که  به دنبال خطرات بیمه اتکایی هستند افزایش می یابند . شرکت های بیمه، احتمالا   خطر بیشتری را برخلاف بیمه گران اتکایی به جان می خرند زیرا ، احتمالا آنها به  حق بیمه آینده   بیمه کننده علاقه بیشتری دارند.

16- چرا بیمه اتکایی برای محافظت ازافزایش حق بیمه آینده به ندرت صادر می شود؟

اول، اینکه حق بیمه ، مبلغی است  (مقدار بیمه برای خرید)، که  باید با هزینه های آماری فعلی برابر باشد.

دوم، هیچ بیمه گر اتکایی  نمی تواند خطر مرتبط  با حفاظت از مشتریان را  در برابر افزایش   آینده   حق بیمه تحمل کند ، این امر می تواند از شخص در برابر فجایع ریسک های رایج محافظت نماید .

سوم، حق بیمه زیادی  برای جلوگیری از خروج بیمه شوندگان از  قرارداد  بیمه لازم است اگر حق بیمه کاهش یابد ، هزینه ها  در این حالت  غیر عملی به نظر می رسند.

17- تحقیق مادهاوان در چه موردی است؟ خلاصه تحقیق را شرح دهید.

یکی از بهترین تحقیقات خرد ساخت بازار می باشد. خلاصه تحقیق به شرح زیر است:

الف) تعیین قیمت و شکل گیری قیمت

ب) ساختار بازار و مسائل طراحی

ج) اطلاعات و شفاف سازی

د) مسائل اطلاعاتی ناشی از تعامل خرد ساخت بازار با دیگر حوزه های مالی

18- اختلاف قیمت خرید و فروش، متوسط قیمت، نقدینگی را تعریف کنید.

اختلاف قیمت خرید و فروش:اختلاف میان بهترین یا کمترین قیمت فروش (ASK) و بهترین یا بالاترین قیمت خرید (BID) در هر زمان معین

متوسط قیمت:میانگین (ASK) و (BID) مورد استفاده توسط بهترین وکالتنامه ی جایگزین موجود

نقدینگی:توانایی خرید و فروش سریع یک جنس خاص بدون ایجاد گردش قابل توجه در قیمت  

 

19- اقدامات لحاظ شده در دفتر سفارش واقع نگر شامل چه مواردی می باشد و دلایل گسسته بودن آن را توضیح دهید.

محدود کردن محدوده ی واقع گرایانه توسط  قیمت های پیشنهادی و تاثیرات گروهی در محدوده ی مشخص میانگین قیمت

ودو دلیل مهم گسسته بودن(به دو دلیل مهم گسسته هستند نه مداوم) دفتر سفارش واقع نگار:

1) پر شدن خود دفتر سفارش با سفارشات فردی یا قیمت های پیشنهادی فردی

2) وجود حداقل افزایش قیمت

20- ویژگی های ساختار مزایده بازار بیمه اتکایی (RMA) را نام ببرید.

الف) یک مزایده ی یک سویه کور (به لحاظ ساختاری)        

ب) پیوسته نبودن در طول زمان         

ج) دارای زمان

21- مراحل تجزیه تحلیل RMA را نام ببرید.

1) شناسایی (کشف) قیمت و افزایش قیمت پیشنهادی

2) افزایش قیمت فروش

3) شرایط سفارش شرکت

22- ساختار خرد بازار بیمه اتکایی چه عناوینی را مورد مطالعه قرار میدهد ؟

 الف ) تعیین و رشد قیمت چگونگی مطالبات سرمایه گذاری به حجم و هزینه های مشخص شده واگذار می شود.

ب ) طراحی و ساختار بازار – ارتباط بین پروتکل های خرید و فروش رشد قیمت .

ج ) انشاء اطلاعات – شفافیت ، توانایی شرکای بازار برای مشاهده ی اطلاع که مزایده مضاعف مداوم نامیده می شود

23 -  در بازار های مالی مدرن CDA که مزایده مضاعف مداوم نامیده می شود چند نوع پیشنهاد وجود دارد ؟

 الف ) سفارشات بازار – درخواست ها برای خرید و فروش تعداد مشخصی از سهام ها با بهترین قیمت ممکن

ب ) سفارشات محدود : بدترین قیمت مجاز برای معامله کردن در یک محدوده زمانی مشخص

 24 -  در RMA که مزایده بازار بیمه اتکائی است چند نوع سفارش وجود دارد ؟

الف ) قیمت های پیشنهادی (خرید) – قیمتی که یک واگذرانده خواستار برای بیمه اتکایی است .

ب ) قیمت پیشنهادی (فروش) قیمتی که یک بیمه گر اتکائی برای فروش بیمه اتکایی پشنهاد می کند

25- شرایط اولیه خاص(چار چوب های نقش های بیمه اتکایی) برای نقش های بیمه اتکایی را نام ببرید ؟

الف ) آزاد سازی قرارداد و امنیت قانونی    

 ب) توانایی برای تامین خدمات بیمه تکایی به صورت بین المللی     

 ج) مقتضیات سرمایه که به نسبت در معرض ریسک قرار بگیرد.

26- فرضیه اصلی روند بیمه گری در بیمه اتکایی چیست؟

 الف) ریسک ها به درستی ارزیابی وشرط وشروط مناسب را تعیین می کند.

 ب)تعیین ظرفیت محدودیت های قابل قبول

 ج) کنترل هایی برای انباشتگی و حداکثر ریسک وجود داشته باشد.

 د)گذاشتن تعهدات و قیمت مناسب .

 )در بیمه اتکایی چیست توضیح دهید؟ALM27- مدیریت (

مدیریت متناسب دو جانبه سطح تعادل به عنوان مدیریت دارایی وبدهی شناخته شده است .در روند این نوع مدیریت ابتدا باید اطلاعات درباره ی بدهکاری ها بدست می آ یدو در مرحله بعد عوامل ریسک های مالی که بربدهکاری تاثیرمی گذارد باید مشخص شود مانند تغییرات در میزان مبادله و سود وهزینه ها یا سرمایه های املاک وریسک های اعتبار. هنگامی که این عوامل مشخص شدند ودارایی هایی که ویژگی های بدهکاری مطابقت دارند انتخاب شوند.

28- واگذاری مجدد چیست ؟

 قرارداد بیمه اتکایی که درآن بیمه‌گر اتکایی(یا واگذار کننده مجدد) تمام یا بخشی از خطر بیمه اتکایی را بیمه‌گر دیگر(واگذار کننده مجدد) انتقال می‌دهد.

29- توابع اصلی بیمه اتکایی را نام ببرید .(ذکر4مورد)

1-افزایش ظرفیت بیشتر خط و تراز(سقف متعهد)

2-فراهم کردن پشتیبانی در برابر بلایای ناگهانی

3-ثبات تجربیات ناشی از خسارت

4-ایجاد رفاء و آسایش مازاد

5-آسان کردن بازگیری یا حق رجوع از بخش بازار

6-فراهم کردن راهنمایی لازم در سند و تعهدات

 

30-  بیمه اتکایی بهادار را تعریف کنید .

بیمه اتکایی بهادار، روشی است که در آن صرف نظر کردن از بخش بازار، آسان می‌شود و البته طبق قانون کلی، استثنایی وجود دارد که در آن بیمه‌گر اتکایی، تمام تعهدات را برای خسارات خاص بیمه‌گر نمی‌پذیرد در بیمه اتکایی بهادار، بیمه‌گر اتکایی، تمام تعهدات را برای رویارویی با خسارات خاص که تحت سیاست‌های بیمه‌گر اولیه است تحت پوشش قرار می‌دهد اما، بیمه‌گر اولیه باید برای تکمیل تعهدات بیمه خود، آن را ادامه دهد.

31- منابع بیمه اتکایی را نام ببرید .

1- بیمه‌گر اتکایی حرفه‌ای

2-  سازمانهای بیمه اتکایی برای بیمه‌گران اصلی یا اولیه

3- سرمایه گذاران بیمه اتکایی و سندیکاها و اتحادیه‌ها

32- بیمه‌گران اتکایی حرفه‌ای را تعریف نمایید .

اولین منبع برای بیمه اتکایی از طریق بیمه‌گر ابتدایی حرفه‌ای، ایجادمی‌شود بیمه‌گر اتکایی حرفه‌ای، بیمه‌گری است که هدف تجاری اولیه را طبق نیازهای بیمه اتکایی بیمه‌گر دنبال می‌کند زمانی که بیمه‌گر ابتدایی این کار را انجام می‌دهد، بیمه‌گر حرفه‌ای با سایر بیمه‌گران به صورت مستقیم یا از طریق واسطه، در ارتباط و تعامل می‌باشد.

33- به چه صورت بیمه گر اولیه می تواند تجربه کردن خسارت را متعادل سازد ؟

محدود کردن تعهدات در برابر رویارویی با یک نوع خسارت

محدود کردن تعهدات برای رویارویی با چند نوع خسارتی که تحت تاثیر رویداد مشترک می‌باشد.

محدود کردن تعهدات برای رویارویی با خساراتی که با گذشت زمان، ادعاها را باهم(مطالبات) جمع می‌کند.

34- هدف از بیمه اتکایی اجباری چیست؟

یعنی اینکه هر ریسک بدون نیاز به اعلام ، پذیرفته شده است. علاوه بر این، هر ریسک به طور خودکار توسط پیمان پوشش داده می شود حتی قبل از اینکه بیمه گر اتکایی  از وجود آن مطلع شود.

35-معاهده بیمه اتکایی اجباری تعریف نمایید؟

"این قراردادی است که، هرگاه بیمه گر بیمه های ارائه شده برای آن را می پذیرد، منجر به انواع معاملات بیمه های اتکایی ساده و متنوع می شود که دارای تعداد نامشخص و ویژگی های متفاوت در زمان انعقاد معاهده می باشد ، اما قابل تعیین است

 

 

36-مشکل اندازه گیری سطح  احتباس راتوضیح دهید؟

آیا بیمه گر باید تعداد زیادی از ریسک ها را حفظ کند  یا باید درصد بالایی از آنها را به بیمه گر اتکایی واگذار نماید ؟ بزرگترین مشکل برای بیمه گر محاسبه این سطح است. اگر سطح آن را بسیار کم تعیین کند به دلیل اینکه نمونه کارها یکنواخت نیست و یا به دلیل اینکه نمی خواهد چنین ریسکی را حفظ نماید، از واگذاری زیاد نسبت حق بیمه خود به بیمه گر اتکایی صرفنظر کرده است و در نتیجه به یک مدیر محض بیمه های اتکایی تبدیل می شود.

37-پیمان واجب غیر نسبی چیست؟

معاهدات غیر نسبی بر اساس میزان مطالبات است که در روش های مختلف محاسبه می شود:

1- بطور جداگانه

2- به عنوان یک کل طی یک نمونه کار بیمه خاص در نظر گرفته می شود

3- بر اساس وقایع خاص

38-مزایای استفاده از روش بیمه ی اتکایی متناسب:

الف- سادگی اداری : در این روش بیمه شده نیاز به بررسی هر یک از ریسک ها به طور جداگانه نداشته و پروسه ی اداری به طور ساده تری انجام می شود و تمامی حق بیمه ها و مطالبات و درصد آن ها به طور مساوی و برطبق بیمه نامه می باشد.

ب- پوشش خودکار برای بیمه شده: این قرارداد اجازه می دهد که بیمه شده بتواند درصد باقی مانده را با محاسبات خود که مناسب درنظر گرفته شده است انتخاب نمایند و می تواند بر روی یک کسب و کار تا محدوده ی ظرفیت توافق شده در قرارداد و ریسک هایی که به صورت خودکار بیمه شده است تمرکز کند. همزمان ادعاهای خود را نیز در حد قابل قبول حفظ نماید.

39-مزایای استفاده از معاهده ی مازادرا نام ببرید؟

- معاهده ی مازاد اجازه می دهد که بیمه شده تعیینی از میزان ریسکی که در آن دخالت بیمه گران اتکایی وجود نداشته باشد، داشته باشد.

- نمونه کارهای یکنواختی را بر طبق توانایی های خود بدست آورند، که نمونه کارها حفظ شده همگن و مشابه باشند.

- تنها ریسک های بیشتر از خط خالص می توانند واگذار شوند.

- این ممکن است که کاهش احتباس در خطرات در معرض افزایش قرار بگیرد.

40-سیستم کمیسیون قابل تطبیق با درآمد افراد را توضیح دهید؟

این نوع از کمیسیون پاداش یا جریمه ی کیفیت نمونه کاری حفاظت شده به وسیله ی معاهده ی بیمه اتکایی می باشد.

مقررات خودکار کمیسیون که در اصل به نفع بیمه شده و بیمه گر بود و اوراق بهادار سودآور جریمه اش کمتر است تعهدات محتاط تر می باشد. 

جهت دانلود فایل پی دی اف برروی اینجا کلیک کنید 

جهت دانلود فایل پی دی اف برروی اینجا کلیک کنید 

جهت دانلود فایل پی دی اف برروی اینجا کلیک کنید 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی